Monday, June 8, 2009

Free Range Turkeys (Pictures)

Here, i put some pictures of our free range turkeys. For right now, we only have 5 males and 6 females for breeding process in e1familyfarm.

(up: three males seducing a females) (up: Our alpha male- 7/8 kg)

(up: Royal Palm breed - Tom)

(up: turkeys find grasses around oil palm's farm nearby)
(up: a couple of baby turkey (poult))

3 comments:

  1. Dear e1,
    Wow, you got a very interesting article and pictures here.

    Erm..I have a question ...People wonder wether the Turkeys sold in Malaysia are properly slaughtered according to Sharia.News broke out a year ago saying that all the Turkeys imported are non-halal. How could we differentiate between the locals and the imported one?

    ReplyDelete
  2. mr e-one salam,
    nak tanya, bulan 7 nie ada jual anak ayam belanda tak? kalau ada saya nak oder 20 ekor yek?

    ReplyDelete
  3. Salam, saudara citypullagro,

    Mohon maaf kerana belum ada bekalan anak ayam belanda yang menetas lagi. Sekarang ni ada lebih daripada 30 biji telur turkey sedang dieramkan dalam inkubator n oleh ibunya sendiri. try masuk ke laman blog Seribumiternak untuk bertanyakan kemungkinan mereka boleh supply benih kepada saudara.

    ReplyDelete

Sekapur Sireh

e1familyfarm.blogspot.com diwujudkan pada Mei 2009 adalah bertujuan untuk berkongsi maklumat dan pengalaman saya bersama keluarga khas di dalam pemeliharaan unggas (haiwan jenis burung) samada untuk pemakanan mahupun hobi. Saya berserta keluarga memelihara beberapa jenis unggas sejak tahun 2006 lagi. Saya harap cik/tuan/puan juga dapat berkongsi bersama-sama saya dalam pemeliharaan ternakan unggas ini... Selamat melayari blog saya.